Elektronická podatelna
Úřední hodiny podatelny obecního úřadu
Pondělí | 09.00-12.00 13.00-17.00 |
Středa | 10.00-12.00 13.00-17.00 |
Elektronická adresa obce je: obec.velenzavinacvelen.cz
Číslo datové schránky: 8web5cw
Dnem 1.10.2001 nabylo účinnosti nařízení vlády č. 304 ze dne 25. července 2001, kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů. Na základě tohoto a dalších nařízení vlády byla zřízena elektronická podatelna obecního úřadu. Tato elektronická podatelna se řídí těmito předpisy:
Nařízení vlády č. 495/2004 Sb. k elektronickým podatelnám, kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu a o změně některých dalších zákonů (schváleno dne 25. 8. 2004). Toto nové nařízení vlády stanoví povinnost orgánů veřejné moci zřídit e-podatelny (nebo v případě malého objemu elektronické komunikace zajistit příjem a odesílání zpráv prostřednictvím e-podatelny jiného úřadu), vybavit příslušné zaměstnance zaručenými elektronickými podpisy a zajistit odpovídajícím způsobem ochranu zpracovávaných informací. Nařízení vlády nabylo účinnosti k 1. lednu 2005.
Vyhláška č. 496/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, která upravuje postup, jak mají orgány veřejné moci přijímat a odesílat datové zprávy prostřednictvím elektronické podatelny. Tato vyhláška navazuje na nařízení vlády č. 495/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, které nařizuje orgánům veřejné moci elektronickou podatelnu zřídit a má sloužit jako návod, jak naplnit podmínky dané tímto nařízením vlády. Vyhláška nabylo účinnosti k 1. lednu 2005.
Elektronická adresa obce je: obec.velen@velen.cz. Na tuto adresu je možno zasílat běžné dotazy, informace, stížnosti bez povinnosti připojení zaručeného elektronického podpisu. Rovněž se na tuto adresu e-podatelny mohou zasílat dále uvedená zákonem stanovená podání, která musí být opatřena zaručeným elektronickým podpisem odesílatele založeným na kvalifikovaném certifikátu, který vydal akreditovaný poskytovatel certifikačních služeb: (http://www.mvcr.cz/clanek/prehled-udelenych-akreditaci.aspx).
Elektronická podatelna obecního úřadu je určena pro příjem podání v elektronické podobě. Elektronická podání přijatá prostřednictvím elektronické podatelny a splňující předepsané náležitosti úřad vyřizuje stejnými postupy a ve stejných lhůtách jako podání neelektronická.
Seznam elektronických podání na OÚ
- podání zasílané prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu obecního úřadu
- podání na technických nosičích dat (CD-ROM, USB flash) doručené na adresu obecního úřadu
Předepsané formáty elektronických podání
Podání jsou přijímána ve formátu:
- textový standard Microsoft World 97 a vyšší s příponou *.doc
- textový standard Microsoft Excel 97 a vyšší s příponou *.xls
- textový standard RTF-DCA s příponou *.rtf
- prostý text (KP 852, 1250) s příponou *.txt
- Adobe Acrobat Reader® s příponou *.pdf
Obrázky vkládané jako přílohy k podáním mohou být ve formátech *.bmp, *.gif nebo *.jpg . Při použití jiných formátů nebude elektronická podatelna způsobilá tato podání přijmout. Velikost přílohy do 2 MB.
Podání může být opatřeno elektronickým podpisem.
Podání lze také předat na technickém nosiči dat (CD-ROM, DVD-ROM, Flash disk) v kanceláři OÚ v úředních hodinách.
Podání nesmí být v rozporu s odstavcem 2 $2 Vyhlášky č. 496/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, která upravuje postup, jak mají orgány veřejné moci přijímat a odesílat datové zprávy prostřednictvím elektronické podatelny. Tato vyhláška navazuje na nařízení vlády č. 495/2004 Sb., k elektronickým podatelnám, které nařizuje orgánům veřejné moci elektronickou podatelnu zřídit a má sloužit jako návod, jak naplnit podmínky dané tímto nařízením vlády. Tj. nesmí obsahovat jakékoliv samospustitelné či nebezpečné soubory. Při zjištění, že v obsahu podání se vyskytují samospustitelné soubory či nebezpečné soubory, budou antivirovým programem (popř. firewallem) okamžitě smazány a budou automaticky považovány za nepřijaté.
Seznam právních předpisů, podle kterých je možné vůči Obci a Obecnímu úřadu Veleň činit právní úkony v elektronické podobě a náležitosti těchto úkonů, zejména náležitosti týkající se použití zaručeného elektronického podpisu:
- Žádost o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, tj. písemná žádost o informaci podle tohoto zákona, nemusí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem.
- Stížnosti, oznámení a podněty podle vyhlášky č. 150/1958 Ú.l. (d 1.1.2006 nový Správní řád, zákon č. 500/2004 Sb) nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem.
- Datové zprávy zaslané orgánům veřejné moci, jejichž náležitosti neupravuje právní předpis, nemusí být podepsány zaručeným elektronickým podpisem. Jedná se například o běžnou e-mailovou komunikaci mezi pracovníky orgánu a občany.
- Podání podle zákona č. 71/1967 Sb., správní řád (od 1.1.2006 zákona č. 500/2004 Sb. ) musí být podepsáno zaručeným elektronickým podpisem založeným na kvalifikovaném certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb.